naosaga.blogg.se

Herr Transsexuell här. Band-besatt 14 årig pojkvasker med för många hormonvågar.

Teori om ingen själ

Kategori: Allmänt, Funderingar

Halloj~
 
Jag har av några få anledningar inte skrivit, men jag är tillbaka.
yey~.....
 
Jag har då inte haft något för mig speciellt, men en sak har jag haft i min åtanke.
Teorin om ingen själ.
 
Där alla känslor, tankar och handlingar styrs av vårat nervsystem.
Vilket är väldigt möjligt, och helt otroligt, för vi har fortfarande en så liten förståelse över våran hjärna är kapabel till.
Ett argument mot är ''Men det är väl inte möjligt att ett system gör så du blir kär eller ledsen?''
Jo, vi agerar och reflekterar genom hormonvågornas influenser av det vi ser, hör och vet (ellet inte vet).
Ett annat argument för det är:
T.ex. när du har fysiskt aktivit som joggande eller springer, kan vara som helst så utlöser du hormoner som gör dig glad eller kanske stressfri.
Detta reflekterar då mot dina känslor and so go on.
Tekniskt sätt kan inte andligt röra fysiskt mot då det mentala/andliga.
Så hur ska du kunna bli glad genom att du rör på dig?
För att dina känslor, hela dig är styrt över nervsystemet/hjärnvågor.
 
Detta är en trolig teori.
Dock en teori och inte fakta, men det finns fakta och bra understöddade mer utformulerade argument för denna teori som skulle kunna vara sann.
Men vi kan nog inte veta förens vi vet verkligen nästan allt om hur hjärnan och vad den gör.
 
Nåja nåja, see yo.
Kommentera inlägget här: