naosaga.blogg.se

Herr Transsexuell här. Band-besatt 14 årig pojkvasker med för många hormonvågar.

Varför är långt hår feminint?

Kategori: Allmänt, Feminin/Manskulin

Go dag~
 

Idag när jag fixade håret, för jag hade då impuls klippt av en del och nu är det till axlarna. Så tänkte jag ''Varför anses långt hår feminint?''

När man tänker längre bak i tiden då de hade strikta roller vad en man och kvinna skulle göra såsom att en man skulle jaga och en kvinna (traditionella könen då) skulle plocka bär och sånt så tänker jag funktionsriktigt.
Om då männen skulle jaga, så är långt hår ofunktionellt, dels för att saker kan fasta i långt hår, du får det i ansiktet och en massa, dock vet jag inte om det fanns jättemånga olikheter för håret på den tiden.

Och för kvinnan antar jag att det ansågs bra och att man sköter om sig om man har långt hår, samt att de ''hade'' mer tid att ta hand om håret, dels för de plockade och allt möjligt.

Nu när är det inte så, sedan tycker jag att oavsett kön (traditionella eller inte) att man kan välja hur man vill ha håret, sedan sådana freak som stör sig om någon inte passar in i dessa jävla sterotyper för deras kön. 

Ärligt talat, jag kräks inombords hur trångsynta folk kan vara. Jag kan förstå att de lever ungefär 200-100 år (överdrivet, skämt hoho) bak i tiden och inser inte att det är 10-talet.

Det är galet va? det var ett bra tag sedan det var 2000, och tekniskt sätt så ska man säga 10-talet.

Ni får en finfin musik video på låten Weightless av All Time Low, från deras album Nothing Personal(2009).

See yo later~

 

Kommentera inlägget här: